Aktywność zawodowa młodych ludzi w Polsce pozostaje niska, co w znacznej mierze wynika z kontynuacji przez nich kształcenia. Współczynnik aktywności zawodowej osób w wieku 15-29 lat zmniejszył się w Polsce z 54,4% w 2019 r. do 51,6% w 2020 r. Nie jest to sytuacja zaskakująca, bowiem ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej wprowadzane w obliczu pandemii znacznie silniej dotknęły osoby młode, często zatrudnione na niestabilnych umowach o pracę, i to nie tylko w Polsce, ale w większości krajów.
Działania w ramach kampanii mają na celu:
- budowanie świadomości na temat usług sieci EURES wśród młodych ludzi oraz pracodawców poszukujących młodych osób do pracy,
- zwiększenie ilości młodych osób korzystających ze wsparcia EURES w zakresie:
- informacji na temat bezpiecznego poszukiwania pracy na unijnym rynku pracy,
- wsparcia podczas i po rekrutacji międzynarodowej,
- doradztwa na temat zapotrzebowania na konkretne umiejętności,
- informacji o tendencjach na europejskich rynkach pracy, co może ułatwić świadome wybory zawodowe.
Facebook: https://www.facebook.com/EuresDolnySlask/
Instagram: https://www.instagram.com/euresdolnyslask/
Więcej o kampanii: https://www.ela.europa.eu/en/news/jobs-young-people-awareness-raising-campaign-helps-young-people-access-quality-employment
Kampania potrwa do 28 lutego 2023 r.