Doradcy klienta przeszkoleni
Zakończyła się pierwsza edycja szkoleń zrealizowanych przez doradców zawodowych Centrów Informacji i Planowania Kariery Zawodowej (CIiPKZ) Dolnośląskiego Wojewódzkiego Urzędu Pracy. Pod koniec marca blisko 60 doradców klienta z powiatowych urzędów pracy wzięło udział w jednym z czterech cyklów szkoleń, które zaplanowano na 2015 r.
- Organizacja szkoleń to jedno z zadań naszych centrów. Jednak to nie tylko realizacja ustawowych obowiązków, ale przede wszystkim szansa na rozwój i jeszcze lepsze przygotowanie pracowników publicznych służb zatrudnienia w regionie do pełnienia swojej misji - mówi Wojciech Murdzek, wicedyrektor ds. rynku pracy i administracji DWUP.
Szkolenia dotyczyły czterech tematów:
„Metody rekrutacji pracowników; przygotowanie klienta do rozmowy kwalifikacyjnej"
Program szkolenia zawierał zagadnienia dotyczące metod rekrutacji, sposobów prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych, a także fragmenty filmu fabularnego „Metoda", który posłużył ilustracji metody Assessment Center oraz symulacji rozmowy kwalifikacyjnej z sesją informacji zwrotnych.
Szkolenie zorganizowało CIiPKZ Wrocław dla subregionu wrocławskiego - Góra, Milicz, Oleśnica, Oława, Strzelin, Środa Śląska, Trzebnica, Wołów, Wrocław.
„Komunikacja werbalna i niewerbalna"
Zajęcia miały charakter warsztatowy i obejmowały m. in. zasady obowiązujące w komunikacji społecznej, skuteczne formy komunikowania się, cechy dobrego mówcy, komunikację werbalną i niewerbalną, bariery komunikacyjne.
Szkolenie zorganizowało CIiPKZ Wałbrzych dla subregionu wałbrzyskiego - Dzierżoniów, Kłodzko, Świdnica, Wałbrzych, Ząbkowice Śląskie.
„Organizacja pracy własnej i efektywne zarządzanie czasem"
Głównym celem szkolenia było podwyższenie kompetencji z zakresu planowania i organizowania pracy. Zaproponowane ćwiczenia umożliwiły wypracowanie optymalnych metod zarządzania sobą w czasie oraz własnych zasad zarządzania czasem.
Szkolenie zorganizowało CIiPKZ Jelenia Góra dla subregionu jeleniogórskiego: Bolesławiec, Jelenia Góra, Kamienna Góra, Lubań, Lwówek Śląski, Zgorzelec.
„Komunikacja werbalna i niewerbalna"
Warsztaty miały na celu doskonalenie kompetencji interpersonalnych, a także zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu procesów społecznych rządzących komunikacją.
Szkolenie zorganizowało CIiPKZ Legnica dla subregionu legnickiego: Głogów, Jawor, Legnica, Lubin, Polkowice, Złotoryja.